دررسانه ها:هاشمی رفسنجانی:

فریب مردم مذموم است

یزدفردا :هاشمی:فریب مردم توسط صاحبان قدرت با توجه به دستورات دینی با هر توجیهی مذموم است و صاحبان قدرت باید تلاش کنند همواره با صداقت با مسائل روبرو شوند

اعضای شورای سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی، صبح یکشنبه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار، انقلاب اسلامی ایران را پیشتاز حرکت‌های مردمی در منطقه عنوان کرد و گفت: براساس دستور اسلام و سنت پیامبر، اعتماد به مردم بهترین راه اداره امور جامعه است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت توجه به خواست و نظرات مردم در جوامع امروزی تأکید کرد: ابزارهای اطلاع‌رسانی و رشد آگاهی‌های عمومی قدرت مردمی را افزایش داده است و هر چه زمان می‌گذرد این قدرت مضاعف می‌شود.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حکومت و مدیریت را ابزاری برای خدمت به مردم و همچنین کسب رضایت خداوند عنوان کرد و گفت: فریب مردم توسط صاحبان قدرت با توجه به دستورات دینی با هر توجیهی مذموم است و صاحبان قدرت باید تلاش کنند همواره با صداقت با مسائل روبرو شوند.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مطبوعات در رشد و اعتلای جامعه تأکید کرد: ایجاد ضوابط صحیح و مدون به نحوی که چارچوب حدود مطبوعات و حقوق مردم و نظام مشخص باشد، می‌تواند زمینه فعالیت در این حوزه را تسهیل کند.


ایشان با اشاره به قدرت رسانه‌های دیجیتال و همچنین ابزارهای مدرن اطلاع‌رسانی تأکید کرد: در این فضا اگر زمینه‌های اطلاع‌رسانی رسانه‌های داخلی را محدود کنیم، زمینه برای رشد اخبار کاذب و گرایش به رسانه‌های بیگانه که منافع کشور و نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، ایجاد می‌شود.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران در خصوص طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، گفت: در این‌گونه مسائل که در حوزه اسلام و مقولات انسانی است نباید سیاسی‌کاری کرد و با شیوه‌های مبتنی بر قانون، استدلال و منطق و توجه به نظر کارشناسان، موضوع را حل کرد.


در ابتدای این دیدار آقای امامی ناصری، رئیس شورای سیاست‌گذاری روزنامه فرهنگ آشتی گزارشی از وضعیت مطبوعات و همچنین روزنامه فرهنگ آشتی در فضای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی کشور ارائه کرد.

منبع:  آینده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا